Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sławnie informuje, iż od dnia 02 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025r. rusza nabór wniosków w ramach programu „Aktywny samorząd” Obszar E – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej, adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności lub z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia), które korzystają z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem.
Wnioski są rozpatrywane przez samorząd powiatowy właściwy dla miejsca zamieszkania Wnioskodawcy (PCPR).
Wniosek należy złożyć w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
Wnioski przyjmowane są w terminie od dnia 02 stycznia 2025r. do dnia 31 grudnia 2025r.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
• bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub
•
Przedmiotem pomocy jest dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
Wysokość pomocy to 100 zł miesięcznie.
Jeśli złożysz wniosek w styczniu, to możesz uzyskać dodatek za 6 minionych miesięcy – od lipca do grudnia 2024 roku. W programie obowiązuje okres kwalifikowalny na refundację poniesionych kosztów – 180 dni przed złożeniem wniosku.
Wypłaty dodatku na wnioski złożone w 2025 roku rozpoczną się nie wcześniej niż w drugim kwartale roku.
Wniosek musi być podpisany:
• z użyciem podpisu elektronicznego,
• za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
• można również wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu.
Rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
Do wniosku należy dołączyć:
1. Orzeczenie o niepełnosprawności.
2. Akt urodzenia dziecka - jeśli sprawa dotyczy dziecka.
3. Klauzulę dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
4. Zaświadczenie potwierdzające korzystanie ze świadczenia w ramach ośrodka domowego leczenia tlenem lub ośrodka wentylacji domowej (wzór zaświadczenia do pobrania w zakładce "Dokumentacja" w systemie SOW).
5. Dokument stanowiący opiekę prawną – jeśli sprawa dotyczy osoby pod opieką prawną, pełnomocnictwo (notarialne albo w formie pisemnej zwykłej) - jeśli sprawa dotyczy osoby, która ustanowiła takie pełnomocnictwo.
Zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!
Zaświadczenie, które jest załącznikiem do wniosku to podstawa do wypłaty dodatku w ramach wniosku. Należy sprawdzić, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
• podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,
lub
• opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.